Viadukty zaniklé trati
Několik stovek metrů původní jednokolejné železniční tratě číslo 210, známější jako Posázavský pacifik, vedlo mezi lety 1869 a 1885 severozápadním rohem Krčského lesa.
Realizace Posázavského pacifiku započala v létě 1881, ke konci téhož roku již začala fungovat nákladní doprava, která byla posléze v březnu roku 1882 rozšířena o dopravu osobní. Cílem tohoto úseku bylo hlavně napojení modřanského cukrovaru i samotných Modřan na další železniční tahy směrem do Nuslí. Na tomto úseku byly vybudovány také dvě stanice: Braník-Hodkovičky a Krč. Trasa kolejí byla již zakreslena v takzvané františkojosefské mapě, která vznikala 16 let během takzvaného třetího vojenského mapování mezi lety 1869 a 1885. Právě v té době jezdily vlaky Krčským lesem.
Trať však byla posléze v první polovině 20. století upravována a v druhé etapě rekonstrukcí došlo k nejzásadnějším změnám. Stanice v Krči byla přesunuta více na západ, kolejiště bylo rozšířeno a v letech 1958 až 1960 byl prokopán průřez vrchem Homole. Po několika dnech přerušeného provozu vyjely vlaky na nové trase 25. května 1960. A právě od šedesátých let již železnice vede nad Krčským lesem a jen o pár desítek metrů míjí místo, kde se kříží Jižní spojka a ulice Michelská-Vídeňská. Z původní trati toho sice moc nezbylo, ale pár vzpomínek na bezmála 60 let zaniklou trať stále ještě nalezneme na několika místech Krčského lesa.
http://krcakzije.cz/lokalita/viadukty-zanikle-zeleznicni-trati.html
Text: www.krcakzije.cz
Fotografie
Komentáře
V chatu není žádný příspěvek.
Přidat příspěvek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.